Feestzaal Sint-Maurus-Hoeve / Events  / Checklist voor de ideale trouwlocatie

Checklist voor de ideale trouwlocatie

Jullie hebben super goed nieuws, jullie gaan trouwen. Ze heeft ja gezegd! Het is zover! Jullie kunnen niet wachten om het te vertellen aan vrienden, familie, collega’s… Maar nu? Verschillende vragen malen door jullie hoofd: “Waar? Hoe? Wanneer?”  De zoektocht begint bij het kiezen van een geschikte trouwlocatie voor de grote dag. Hier moet heel wat moeite, tijd en denkwerk aan voorafgaan. Zo hoor je in de keuken bij Bon Goesta vaak het gezegde: “je kan geen omelet maken zonder eieren te breken”.

Jullie willen dat het een onvergetelijk feest wordt, dat iedereen erover praat, schrijft, deelt… Daarom is de keuze van de locatie zo belangrijk, enkel het gemeentehuis is al lang niet sexy genoeg meer. Er zijn heel wat zaken die jullie moeten aftoetsen alvorens de ideale trouwlocatie te kiezen.

Muziek

Willen jullie een bandje dat voor de muziek zorgt? Of willen jullie een DJ die plaatjes komt draaien? Misschien wel beide? Is er uitrusting voorzien op de locatie? Jullie willen hét grote feest namelijk niet met een valse noot starten.

Binnen of buiten

Willen jullie dat het feest binnen of buiten doorgaat? Of willen jullie beiden? Bekijk dan zeker volgende zaken: Is er een mooi terras aanwezig? Een tuin? Wat als het in de avond wat frisser wordt? Willen jullie warmtelampen voorzien? Veel hangt af van het seizoen waarin jullie het feest organiseren.

Verlichting

Wanneer willen jullie trouwen? In welk seizoen? In de zomer is het langer klaar, is er veel zon, dit heeft invloed op de verlichting. Willen jullie dat het feest doorgaat tot in de vroeger uurtjes? Wat dan met de verlichting? Is dit aanwezig op de locatie of dienen jullie dit nog te huren?

Willen jullie er een romantisch, intiem feest van maken? Dan zijn lampionnetjes of intieme sfeerverlichting misschien wel iets voor jullie. Of eerder een heus dansfeest met de hipste beats? Dan zijn discoballen zeker een optie. De verlichting hangt ook af of het feest binnen of buiten doorgaat.

Meubilair

Is er reeds meubilair aanwezig? Of is dit bij te huren? Voor welke stijl kiezen jullie? Rustiek en landelijk of juist heel strak en modern?

Capaciteit

Op de locatie moet er natuurlijk voldoende plaats zijn voor de gasten. Dienen de gasten de beste danser in zichzelf boven te halen, dan is er zeker extra plaats nodig voor de dansvloer. Maar ook zeer belangrijk is er voldoende plaats voor de cateraar? Geen onvergetelijk feest zonder lekker eten. Is er een keuken aanwezig of is er plaats voorzien om een keuken op te bouwen?  Is er buiten plaats om een tent bij te plaatsen waarin de keuken kan komen? Welke stroomvoorzieningen zijn er? Dit alles is heel belangrijk om op voorhand rekening mee te houden.

Bar

Naast al dat lekkere eten, moeten mensen ook drinken. Is er voorziening voor de dranken, bar, koeling, … of dient de cateraar dit nog voorzien?

Thema

Een bepaald thema in gedachten? Welke decoratie past hierbij? Sluit de sfeer van de zaal aan bij de sfeer van het feest dat jullie willen? Bon Goesta speelt hier graag op in en denkt graag mee zodat alles één geheel vormt.

Bereikbaarheid

Kunnen de gasten en catering de locatie gemakkelijk bereiken? Wat met mensen met een beperking? Is er voldoende parkeerplaats voor iedereen?  Is er een shuttelservice nodig?

Kosten

Een andere ook heel belangrijke factor is het kostenplaatje.  Zorg voor duidelijke afspraken met alle partners en bekijk op de locatie welke meerprijs alle onderdelen heeft om zo de juiste keuzes te kunnen maken.

Goesting?

Ook een trouw, ander feest of een heel ander event in het verschiet en op zoek naar een uniek concept?

Contacteer ons telefonisch op het nummer 09 335 27 77 of mail naar [email protected] voor vrijblijvende informatie.

 

#trouw #trouwlocatie #wijtrouwen #trouwlocaties #tipshuwelijksfeest #huwelijk #shesaidyes #catering #cateraar #gent #bongoesta #proefbeleefherinner